tiistai 7. elokuuta 2012

Heikkoudessa


Luulin, että tätä tietä kuljetaan vain eteenpäin ja pitkin harppauksin.
Luulin ymmärryksen lisääntyvän ja uskon kasvavan kohti korkeuksia. 
Tähän minä putosin pienempänä ja avuttomampana kuin koskaan ennen.
Tähän minä putosin, enkä pääse ylös, ellet Sinä minua nosta.
- Anna-Mari Kaskinen -

Yllä oleva runo tupsahti mieleeni toissapäivänä. Onnekseni olen kirjoittanut sen muistikirjaani ylös, sillä se on todella tarpeellinen. Yritämme tavoitella korkeita, yritämme olla parempia, yritämme rukoilla, että kestäisimme. Emmekä kestä. Huomaamme, että se on vain omaa yritystämme. Aika luovuttaa. Aika sanoa, etten jaksa. Aika sanoa, etten kestä. Aika olla heikko. Aika tunnustaa heikkoutensa. Aika olla haavoittuva. Aika olla näkyvä. Aika ottaa riski.

Tavoittelemme ehdotonta rakkautta. Mutta kuka ihminen pystyy sitä antamaan? Odotamme. Mutta kuka ihminen voi täyttää odotuksemme?






۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩


Raamatunkohtia heikkoudesta:

Herra sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; 
sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". 
Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, 
että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
(2. Kor. 12:9)

Sen, mikä on hulluutta maailmalle, Jumala valitsi 
saattaaksensa viisaat häpeään, ja sen, mikä on heikkoa maailmassa, 
Jumala valitsi saattaaksensa sen, mikä väkevää on, häpeään.
(1. Kor. 1:27)

Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, 
pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; 
sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
(2. Kor. 12:10)

Sillä ei meillä ole sellainen ylimmäinen pappi, 
joka ei voi sääliä meidän heikkouksiamme
vaan joka on ollut kaikessa kiusattu samalla lailla kuin mekin, 
kuitenkin ilman syntiä.
(Hepr. 46:15)

Kun emme edes tiedä, mitä/miten rukoilla:

 Henki auttaa meidän heikkouttamme. 
Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, 
mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
(Room. 8:26)


۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩۩๑๑۩๑๑۩


When I wander through the desert
And I'm longing for my home
All my dreams have gone astray
When I'm stranded in the valley
And I'm tired and all alone
It seems like I've lost my way

I go running to your mountain
Where your mercy sets me free

:;You are my strong tower
Shelter over me
Beautiful and mighty
Everlasting King
You are my strong tower
Fortress when I'm weak
Your name is true and holy
And Your face is all I seek ;:

In the middle of my darkness
In the midst of all my fear
You're my refuge and my hope
When the storm of life is raging
And the thunder's all I hear
You speak softly to my soul

(c) Kutless: Strong Tower

4 kommenttia:

  1. Olen saanut postauksistasi voimaa uskon tiellä, olet erittäin hyvä kirjoittamaan! Siunausta sinulle :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kiitos :) tämä rohkaisee minuakin :) siunausta sinulle myös :)

      Poista
  2. Tuo Anna-Mari Kaskisen runo on todella kaunis ja jotenkin kosketti minua. Samoin kappale sopii tähän kokonaisuuteen hienosti. Tämä on kuin kokonainen hartaus hetkeen, jolloin tahtoo hengähtää. Kiitos!

    VastaaPoista

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...